Prowadzący
Asystent
Jednostka ma charakter pracowni wolnego wyboru dla studentów II – V roku jednolitych studiów magisterskich. Jest pracownią kierunkową, dyplomującą. Studia w tej pracowni mają całkowicie zindywidualizowany charakter. Podstawą koncepcji metodycznej jest zmiana klasycznego modelu relacji nauczyciel – uczeń, tak aby o kierunku postępowania i treściach kształcenia nie decydował tylko sztywno zapisany program lecz predyspozycje twórcze, osobiste zainteresowania i typ wrażliwości studenta. Nauczyciel staje się partnerem współpracującym ze studentem, wnoszącym do „zespołu” wiedzę, kompetencje i doświadczenie wyniesione z własnej praktyki artystycznej. Model „podążania za mistrzem ” zastąpiony zostaje modelem „wspólnych poszukiwań i eksperymentów”. Studia polegają na przygotowywaniu i realizacji projektów własnych studentów przy merytorycznym i artystyczno naukowym wsparciu nauczyciela.
Zajęcia mają status obowiązkowych i odbywają się w systemie działań praktycznych wspomaganych blokiem konwersatoriów tematycznych dotyczących podstaw wiedzy teoretycznej niezbędnej dla przeprowadzenia studiów problemowych w ramach realizowanych projektów oraz wiedzy ogólnej związanej z nauczanym przedmiotem.
Celem nadrzędnym kształcenia, obok zgłębiania wiedzy o faktach i zjawiskach kluczowych dla rozumienia rzeźby współczesnej, o konstrukcji, strukturze i przestrzeniach nowoczesnego dzieła rzeźbiarskiego, jest rozbudzanie świadomości osobistych cech i predyspozycji młodego artysty. Poszukiwanie wraz z nim metod ich optymalnego uzewnętrznienia w procesie twórczym. Doskonalenie umiejętności precyzyjnego definiowania własnej koncepcji artystycznej, oraz języka artystycznej wypowiedzi a także próba sformułowania i uzasadnienia indywidualnej strategii twórczej.
wszystkie aktualności na facebooku
zdjęcia z wystawy końcoworocznej 2014
zdjęcia z wystawy końcoworocznej 2013
zdjęcia z wystawy końcoworocznej 2012
zdjęcia z wystawy semestralnej 2012
zdjęcia z wystawy końcoworocznej 2011