Zakres działania Pracowni Rzeźby w Przestrzeni Publicznej obejmuje dydaktykę II, III, IV roku stanowiąc zaplanowany w trybie rozwojowym trzyletni cykl zadań.
Program pracowni począwszy od roku drugiego, propedeutycznego, gdzie oprócz zagadnień kompozycyjnych ( formy spoiste i swobodne, punkty i miejsca formalnie ważne, dominanta kompozycji ) poruszana jest problematyka plastycznej analizy pojąć i wzajemne zależności treści i formy.
Kolejny elementy kształcenia systematycznie poszerzają zagadnienia roku drugiego Przez Dialog znaczeniowy miejsca i rzeźby, organizacje przestrzeni i układów form w przestrzeni.
Rozwijana jest dyspozycja twórcza, zdolność materializowania idei, logicznego myślenia. Kształtowana jest umiejętność realizowania zadań odnoszących się do rzeźby jako komponenta układu przestrzennego. Studenci otrzymują przygotowanie do projektowania rzeźby w układach przestrzennych: architekturze, urbanistyce i przestrzeni naturalnie ukształtowanej w kontekście czynników rzutujących na rozwiązanie plastyczne: współzależność formy, treści, funkcji i skali.
Efektami są ożywianie tkanki miejskiej i struktury naturalnie ukształtowanej aranżacja przestrzeni, organizacji przestrzeni w tym elementów w przestrzeni naturalnej i kulturowej.